Siódemka i Poczta Polska, nowi partnerzy usługi śledzenia statusu przesyłki w Gadu Gadu

Usługa pozwalająca na śledzenie w Gadu Gadu statusu zamówionej na Allegro paczki rozszerza się o nowych partnerów. Do grona przewoźników współpracujących z serwisem Allegro dołączyła Siódemka i Poczta Polska. Korzystając z GG użytkownicy mogą na bieżąco sprawdzać statusy obsługiwanych przez te firmy przesyłek.

Od stycznia tego roku użytkownicy serwisu Allegro mają możliwość śledzenia swoich przesyłek przez Gadu Gadu. Projekt wspierają najwięksi na rynku przewoźnicy czyli  RUCH SA, UPS, DHL, GLS oraz InPost. Siódemka oraz Poczta Polska to kolejne firmy przewozowe, których przesyłki będzie można w ten sposób zlokalizować. Każdy Użytkownik, który spodziewa się przesyłki dostarczanej przez jedną z wymienionych firm ma możliwość monitorowania statusu swojej przesyłki poprzez komunikator GG. Wystarczy dodać do listy kontaktów w GG bota Allegro o numerze 600. Mając taki kontakt w każdej chwili możemy zapytać o miejsce, w którym znajduje się nasza przesyłka. W tym celu należy wpisać w specjalne okno komunikatora pod nazwą Bot Allegro 600 słowa „paczka” oraz nazwę operatora i numer przesyłki (na przykład „paczka DHL 112233445566”). W informacji zwrotnej otrzymamy dane o aktualnym statusie paczki.

Użytkownicy Allegro mają również możliwość otrzymywania poprzez Gadu Gadu automatycznych powiadomień o każdej zmianie statusu paczki. Aby móc korzystać z takiego rozwiązania wystarczy aktywować swój numeru GG na koncie w Allegro. Kolejnym krokiem jest zaznaczenie w zakładce Moje konto > Ustawienia > Powiadomienia > Gadu-Gadu opcji „Powiadomienia o statusie przesyłki”. W ten sposób Użytkownik będzie informowany o bieżącym kluczowym statusie paczki automatycznie. Informacja będzie przekazywana od momentu wpisania przez Sprzedającego numeru przesyłki na karcie płatności do momentu dostarczenia przesyłki do odbiorcy.

Nowym elementem ułatwiającym użytkownikom koordynację swoich przesyłek jest również dodanie informacji o statusie przesyłki na kartę płatności. Obecnie na karcie znajduje się tylko numer przesyłki. Informacja o statusie będzie się zmieniała automatycznie. Warunkiem wyświetlenia statusu na karcie jest wpisanie numeru przesyłki przez sprzedającego, co również będzie łatwiejsze dzięki nowej metodzie WebAPI. Rozwiązanie to pozwoli sprzedającym, korzystającym z API, na automatyczne dodawanie numerów przesyłek na właściwe karty płatności.